NPS

Sådan bruger NPS i din virksomhed

Driver du til dagligt en virksomhed? Så ved du nok godt, at de loyale kunder er nogle af de vigtigste, fordi de bliver ved med at komme igen. Men har du nogensinde overvejer hvorfor de kommer igen, og om de vil anbefale din virksomhed til andre? Med værktøjet NPS kan man måle ovenstående problemstilling og finde sine kernekompetencer.

Hvad er NPS?

NPS er en forkortelse for net promoter score, hvilket er en måling, der bliver lavet gennem et spørgeskema. Her finder du frem til hvor dine loyale kunder er, men også hvem der ikke er loyale. Dette giver dig mulighed for at finde frem til, hvordan du kan skaffe flere loyale kunder. En af de virksomheder, som tilbyder en NPS måling og opfølgning med konkrete værktøjer er Meng & Company A/S, der bl.a. har kunder som LEGO House og Tivoli, som begge er to meget store service virksomheder. Når Meng måler din NPS, så gøres det gennem et spørgeskema, som de bruger til at komme med konkrete forslag og værktøjer til, hvordan i kan forbedre jeres score.

NPS

NPS processen

Når man har fået mål sin NPS, så er det vigtigt at man udnytter den. Dette kan man som nævnt få hjælp til at Meng, som altid tager udgangspunkt i den situation, som din virksomhed er i. Når de arbejder, så benytter de sig af fem følgende punkter:

 

Afdækning af behov: Her vil man prøve at finde frem til, hvad man gerne vil opnå. Dette gøres ved at finde ud af, hvordan ens kunder opfatter jer som virksomhed. Derudover kigger man også på det potentiale, som der er i ens virksomhed, samt hvilken indsigt du ønsker at få og hvordan i sammen kommer i mål.

Opsætning og test: Når man har fundet frem til målet, så vil man finde de rigtige værktøjer frem, som skal bruges for at komme i mål. Her finder man bl.a. frem til en opsætning, som sørger for at ramme den rigtige målgruppe.

Indsamling af data: Herefter vil man gennem værktøjer indsamle data om målgruppen, hvilket kan gøres gennem mail, sms eller visitkort og tilpasses individuelt. Dette vil selfølgelig blive målrettet, så det passer til den givende målgruppe.

Intro og præsentation: Når ovenstående er igangsat, så vil i få adgang til et dashboard, hvor i kan se de målinger, som er lavet ud fra værktøjerne.

Træning og værktøjer: Når der er kommet tilstrækkeligt med resultater, så er du stadig langt fra mål, da du kun står med tal. Derfor vil Meng komme ud og give træning, som skal styrke jer og skabe langsigtende værdi for kunden.

 

Når i er kommet gennem denne proces, så vil i nu have en virksomhed, der er klar til at skabe en masse loyale kunder. De loyaler kunder vil skabe en koncis afsætning at dit produkt, og dermed mulighed for en god vækst i virksomheden.

Post a Comment